“Öğrenmeyi destekleyen ölçme-değerlendirmeleri planlama”
Öğrenme olarak değerlendirme, öğrenme için değerlendirme, öğrenmenin değerlendirilmesi.
Programın amacı: Uzaktan öğretimde ölçme araçlarının kalitesini artırarak, öğrenme topluluğu içinde değerlendirme yeteneği geliştirmek ve sanal sınıflarda değerlendirme kültürü oluşturmak ve beslemektir.
Programın Odak Noktaları;
- Neyi, niçin, ne kadar ve nasıl ölçüyor ve iyileştiriyoruz
“Uzaktan öğretimdeki ölçmeye farklı merceklerle bakmak- Ölçmede düşünmeyi görünür kılmak” - Ölçme ve değerlendirmede bakış açımız ve kavramsal yanıcılarımız
“Uzaktan öğretimde değerlendirme verilerinin bize neler anlattığı, Uzaktan öğretimde değerlendirme verilerinin bize neler anlatamadığı, - Ölçüyoruz peki ölçme sonuçlarını nasıl kullanıyoruz
- Yüksek nitelikli Uzaktan öğretim ölçme amaçları ve araçları
- Uzaktan öğretimde değerlendirme bileşenleri “Amaç- ölçme- yorum- kullanım.”
- Öğrenmenin izlenmesi- öğrenmenin belgelenmesi- öğrenmenin ölçümlenmesi- öğrenme hakkında rapor
- Öğrenme boşlukları, hata örüntüleri, kavramsal yanılgılar vb. Kalıntı risklerin tanısal tespiti
- Eş zamanlı hedef dili ” istenilen sonuçlar ne?” ile anlamanın 6 ana ve alt indikatörlerinin ( başarı ölçütleri- bencmarklar) kullanımı
- Değerlendirmenin öğretimsel hedeflerle, makro ve mikro kavramlar, öğretim senaryolarıyla ve geliştirilen materyallerle senkronizasyonu,
- Kazanım taksonomi ve Anlamanın altı yolu indikatörleri ( başarı ölçütleri- bencmarklar) ile yatay ve dikey uyumu- değerlendirme blokları
- Değerlendirmenin; dersin senaryosunun neresinde konumlandırılacağı ve merceklendirileceği,
- Uzaktan öğretimde Değerlendirme Köprüsü “ Öğrenme olarak değerlendirme, öğrenme için değerlendirme- öğrenmenin değerlendirilmesi” Uzaktan öğretimde öğrencinin, anlama ve düşünmesini ortaya çıkarmada pratik teknikler
- Kabul edilebilir kanıt ve veri toplama, Güvenirliğe odaklanma,
- Değerlendirmede öncül, temel ve önemli sorular,
- Temel sorular; olgusal, kavramsal ve tartışmaya açık sorular
- C-Raft ve C- Grasps Modelleri
- Kavram temelli rubrikler ve kontrol listeleri
- Ölçme merak duvarları
- Değerlendirme veri günlükleri, Öğretimsel Karar Verme
- Değerlendirmenin ilgili taraflarla iletişimi
- Değerlendirmede anlık ve eşzamanlı dönüşler,
- Ölçmede buluşma zamanı “zümre ölçme dönüşümlü düşünme günlükleri”
- ölçmenin belgelenmesi
- Değerlendirme pencereleriyle profesyonel muhakemenin kullanımı,
Eğitim Günü: Cumartesi günleri
Eğitim Tarihleri: 26-27-28 Ağustos 2020, Saat: 17.00-19.00
Eğitim Ücreti: 500 TL + KDV
Kontenjan 12 kişi ile sınırlıdır.