UZAKTAN ÖĞRETİMDE ÖLÇME ARAÇLARINA VE KRİTERLERİNE FARKLI MERCEKLERDEN BAKMAK EĞİTİM PROGRAMI

“Öğrenmeyi destekleyen ölçme- değerlendirmeleri planlama”

Uzaktan Öğretimde Ölçme Araçlarına ve Kriterlerine Farklı Merceklerden Bakmak Eğitim Programı

Öğrenme olarak değerlendirme, öğrenme için değerlendirme, öğrenmenin değerlendirilmesi.

Programın amacı: Uzaktan öğretimde ölçme araçlarının kalitesini artırarak, öğrenme topluluğu içinde değerlendirme yeteneği geliştirmek ve sanal sınıflarda değerlendirme kültürü oluşturmak ve beslemektir.

Programın Odak Noktaları;

  • Neyi, niçin, ne kadar ve nasıl ölçüyor ve iyileştiriyoruz
    “Uzaktan öğretimdeki ölçmeye farklı merceklerle bakmak- Ölçmede düşünmeyi görünür kılmak”
  • Ölçme ve değerlendirmede bakış açımız ve kavramsal yanıcılarımız
    “Uzaktan öğretimde değerlendirme verilerinin bize neler anlattığı, Uzaktan öğretimde değerlendirme verilerinin bize neler anlatamadığı,
  • Ölçüyoruz peki ölçme sonuçlarını nasıl kullanıyoruz
  • Yüksek nitelikli Uzaktan öğretim ölçme amaçları ve araçları
  • Uzaktan öğretimde değerlendirme bileşenleri “Amaç- ölçme- yorum- kullanım.”
  • Öğrenmenin izlenmesi- öğrenmenin belgelenmesi- öğrenmenin ölçümlenmesi- öğrenme hakkında rapor
  • Öğrenme boşlukları, hata örüntüleri, kavramsal yanılgılar vb. Kalıntı risklerin tanısal tespiti
  • Eş zamanlı hedef dili ” istenilen sonuçlar ne?” ile anlamanın 6 ana ve alt indikatörlerinin ( başarı ölçütleri- bencmarklar) kullanımı
  • Değerlendirmenin öğretimsel hedeflerle, makro ve mikro kavramlar, öğretim senaryolarıyla ve geliştirilen materyallerle senkronizasyonu,
  • Kazanım taksonomi ve Anlamanın altı yolu indikatörleri ( başarı ölçütleri- bencmarklar) ile yatay ve dikey uyumu- değerlendirme blokları
  • Değerlendirmenin; dersin senaryosunun neresinde konumlandırılacağı ve merceklendirileceği,
  • Uzaktan öğretimde Değerlendirme Köprüsü “ Öğrenme olarak değerlendirme, öğrenme için değerlendirme- öğrenmenin değerlendirilmesi” Uzaktan öğretimde öğrencinin, anlama ve düşünmesini ortaya çıkarmada pratik teknikler
  • Kabul edilebilir kanıt ve veri toplama, Güvenirliğe odaklanma,
  • Değerlendirmede öncül, temel ve önemli sorular,
  • Temel sorular; olgusal, kavramsal ve tartışmaya açık sorular
  • C-Raft ve C- Grasps Modelleri
  • Kavram temelli rubrikler ve kontrol listeleri
  • Ölçme merak duvarları
  • Değerlendirme veri günlükleri, Öğretimsel Karar Verme
  • Değerlendirmenin ilgili taraflarla iletişimi
  • Değerlendirmede anlık ve eşzamanlı dönüşler,
  • Ölçmede buluşma zamanı “zümre ölçme dönüşümlü düşünme günlükleri”
  • ölçmenin belgelenmesi
  • Değerlendirme pencereleriyle profesyonel muhakemenin kullanımı,

Eğitim Günü: Cumartesi günleri
Eğitim Tarihleri: 26-27-28 Ağustos 2020, Saat: 17.00-19.00
Eğitim Ücreti: 500 TL + KDV

Kontenjan 12 kişi ile sınırlıdır.