“Sorgulama ve Kavram Temelli Yüksek Seviye Yapı 3.0 Uyum”
K-12 düzeyinde genelde öğrencilerin kavramsal yanılgıları, hataları ve öğrenme boşlukları; okuduğunu anlamama, sebep – sonuç ilişkisi kuramama, kavramlar arasında bağlam kuramamalarıdır. Bu hatalar ve öğrenme boşlukları; yıllar ve seviyeler arasında daha yüksek kalıcı risklere sebep olmaktadır. Pre – K/12 düzeyinde kapsam ve sıralama, öğretimsel boşlukları yok edip, yılları ve seviyeleri akademik olarak dengeleyip, hizalamalıdır. Bu referansla bu programdaki odak noktalarımız;
- Okuma
- Yazma
- Dinleme – İzleme
- Konuşma
* Akademik Bloklar üzerinde yoğunlaşmaktır.
Örnek Uygulamalar; Pre – K/1-4 ve K/5-8 Dil Kapsam ve Sıralaması Haritası (Öğrenme Haritaları)
Programın Amacı: K – 12 düzeyinde kavram yanılgısı, MEB kazanımlarıyla alternatif müfredatların entegrasyonu, programın rafine hale getirilerek K/1-4 ve K/5-8 yılları arasında uyum, denge ve ara yüzlerde denklik ile öğrenmenin sınırlarını belirlemektir.
Program İçeriği:
- Kazanımları Açmak ve Filtrelemek (Kapsam, Dizin, Süreklilik, Denge, Ölçek ve Kapasite)
- Kavramsal Yanılgıları ve Olası Hataları Tespit Etmek ( Örn: Okuma Hataları; Atlama, Ekleme, Yer Değiştirme, Ters Çevirme vb.)
- Boşlukları Tespit Etmek
- Tekrarları Rafine Etmek
- İhtiyaç Duyulan Detay Miktarı
- Müfredatı Hizalamak
- Yatay İç – Dış Uyum = Yatay ve Dikey Hareket Etme Yolları ®
- Dikey İç – Dış Uyum = Yatay ve Dikey Hareket Etme Yolları ®
- Konuların, Temaların, Alanların ve Kavramların Kombinasyonu
- Kapsam Sıralamada 10 Teknik®
- Müfredatı Görüntüleme®
- Guidebook to Examine School Curricula – Okul Programı İnceleme Kılavuzu ®
Program Tarihi: .../.../2022
NOT: % 25 Teori, % 75 Uygulama ve Tasarım Odaklı Çalışma
Program Koordinatörü:
Öğr. Gör. Zafer Erkoç
0532 238 18 39 - z.erkoc@iku.edu.tr