Merkezi Fikir: Merak ile ilham, öğrenme açısından güçlü katalizörlerdir.
Bu eğitimin sonunda katılımcılar;
Bilecekler:
- Farklılaştırılmış öğretimin özelliklerini
- Farklılaştırılmış öğretimin bileşenlerini
- Farklılaştırma, zenginleştirme ve hızlandırma kavramlarını
- Anahtar ve bağlantılı kavramların farklılaştırmada konumlandırılmasını
- Disiplinlerüstü müfredatla farklılaştırmayı köprülemeyi
- Farklılaştırılmış ölçme ve değerlendirme tekniklerini
Anlayacaklar:
- Farklılaştırılmış öğretim dinamiktir.
- Farklılaştırılmış öğretim, içerik, süreç ve ürün açısından farklı yaklaşımlar sağlar.
Yapacaklar:
- Farklılaştırılmış bir ders planı yapacaklar.
- Farklılaştırılmış etkinlikler tasarlayacaklar.
Program
- Farklılaştırma Nedir? Ne Değildir?
- Farklılaştırmanın Beş Anahtarı
- Farklılaştırmayı Yönlendiren Yedi İlke
- Tasarım Odaklı Düşünme İle Farklılaştırma (Düşünme Süreçlerine Yolculuk)
- Öğrencilerimizi Tanımak
- Nasıl Planlayacağız? Farklılaştırmada sorgulama, eylem ve dönüşümlü düşünme boyutu
- Farklılaştırılmış Sınıfta İş Başında “Müfredatı ve Öğretimi Planlama”
- Müfredatı Bilmek- Kavram Temelli Müfredat
- Disiplinlerüstü Temaları Farklılaştırmada Kullanmak
- Farklılaştırmada Derse Özgü Beceriler (ATL)
- Farklılaştırılmanın Boyutları ile ATL Becerilerinin Entegre Edilmesi
- Öğrenci Düşüncesine Aracılık Etmek ve Öğrencilerde “Özne Olma” Yeterlilik Duygusu Yaratmak
- Sorgulama Seviyeleri
- Öğretimin Farklılaştırılması
- Farklılaştırmanın Öğeleri
- Farklılaştırma İçin Belirli Stratejiler ve Hamleler (Sınıf Düzeylerine Yönelik Önerilen Farklılaştırma Stratejileri)
- Farklılaştırılmış Sınıflarda Ölçme ve Değerlendirmeye Farklı Merceklerle Bakmak
- Öğrenme Olarak Değerlendirme-Öğrenme İçin Değerlendirme-Öğrenmenin Değerlendirilmesi
- Amaç-Ölçme- Yorum-Kullanım (Kavramsal Yanılgıları, Muhtemel Hataları Sil-Süpür Tekniği)
- Farklılaştırmada (L-KPI) Öğrenmenin Anahtar Performans Göstergelerini Kullanmak (ATL- Taksonomi)
- Farklılaştırmada Eş Zamanlı İleri ve Geri Bildirim Teknikleri
- Anlama Odaklı Farklılaştırılmış Materyal ve Etkinlik Tasarlamak
Farklılaştırma Kontrol Listeleri- Dönüşümlü Düşünme Günceleri
1- Sınıf Ortamı
2- Ders Tasarımı ve Programı
3- İzleme Amaçlı Değerlendirme (Öğrenme için değerlendirme)
4- Bireysel Farklılıkları Gözeten Eğitim Düzenlemeleri
Eğitimin Ücreti: 1000 TL + KDV
Eğitim Tarihleri:
İstanbul Kültür Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ataköy Kampüsü, Bakırköy 34156 – İstanbul
Tel: (0212) 498 46 67 – 0212 498 47 31
Öğretim Görevlisi Zafer ERKOÇ, 05322381839, z.erkoc@iku.edu.tr, ikusem@iku.edu.tr, www.iku.edu.tr