Farklı Yeteneklere Sahip Öğrenciler için Uzaktan Öğretimde Farklılaştırma Eğitimi

Merkezi Fikir: Merak ile ilham, öğrenme açısından güçlü katalizörlerdir.

Farklı Yeteneklere Sahip Öğrenciler için Uzaktan Öğretimde Farklılaştırma EğitimiBu eğitimin sonunda katılımcılar;

Bilecekler:

  • Farklılaştırılmış öğretimin özelliklerini
  • Farklılaştırılmış öğretimin bileşenlerini
  • Farklılaştırma, zenginleştirme ve hızlandırma kavramlarını
  • Anahtar ve bağlantılı kavramların farklılaştırmada konumlandırılmasını
  • Disiplinlerüstü müfredatla farklılaştırmayı köprülemeyi
  • Farklılaştırılmış ölçme ve değerlendirme tekniklerini

Anlayacaklar:

  • Farklılaştırılmış öğretim dinamiktir.
  • Farklılaştırılmış öğretim, içerik, süreç ve ürün açısından farklı yaklaşımlar sağlar.

 

Yapacaklar:

  • Farklılaştırılmış bir ders planı yapacaklar.
  • Farklılaştırılmış etkinlikler tasarlayacaklar.

Program

  • Farklılaştırma Nedir? Ne Değildir?
  • Farklılaştırmanın Beş Anahtarı
  • Farklılaştırmayı Yönlendiren Yedi İlke
  • Tasarım Odaklı Düşünme İle Farklılaştırma (Düşünme Süreçlerine Yolculuk)
  • Öğrencilerimizi Tanımak
  • Nasıl Planlayacağız? Farklılaştırmada sorgulama, eylem ve dönüşümlü düşünme boyutu
  • Farklılaştırılmış Sınıfta İş Başında “Müfredatı ve Öğretimi Planlama”
  • Müfredatı Bilmek- Kavram Temelli Müfredat
  • Disiplinlerüstü Temaları Farklılaştırmada Kullanmak
  • Farklılaştırmada Derse Özgü Beceriler (ATL)
  • Farklılaştırılmanın Boyutları ile ATL Becerilerinin Entegre Edilmesi
  • Öğrenci Düşüncesine Aracılık Etmek ve Öğrencilerde “Özne Olma” Yeterlilik Duygusu Yaratmak
  • Sorgulama Seviyeleri
  • Öğretimin Farklılaştırılması
  • Farklılaştırmanın Öğeleri
  • Farklılaştırma İçin Belirli Stratejiler ve Hamleler (Sınıf Düzeylerine Yönelik Önerilen Farklılaştırma Stratejileri)
  • Farklılaştırılmış Sınıflarda Ölçme ve Değerlendirmeye Farklı Merceklerle Bakmak
  • Öğrenme Olarak Değerlendirme-Öğrenme İçin Değerlendirme-Öğrenmenin Değerlendirilmesi
  • Amaç-Ölçme- Yorum-Kullanım (Kavramsal Yanılgıları, Muhtemel Hataları Sil-Süpür Tekniği)
  • Farklılaştırmada (L-KPI) Öğrenmenin Anahtar Performans Göstergelerini Kullanmak (ATL- Taksonomi)
  • Farklılaştırmada Eş Zamanlı İleri ve Geri Bildirim Teknikleri
  • Anlama Odaklı Farklılaştırılmış Materyal ve Etkinlik Tasarlamak

Farklılaştırma Kontrol Listeleri- Dönüşümlü Düşünme Günceleri

1- Sınıf Ortamı
2- Ders Tasarımı ve Programı
3- İzleme Amaçlı Değerlendirme (Öğrenme için değerlendirme)
4- Bireysel Farklılıkları Gözeten Eğitim Düzenlemeleri

Eğitimin Ücreti: 500 TL + KDV
Eğitim Tarihleri: 19-20-21 Ağustos 2020, Saat: 14.00-16.00
İstanbul Kültür Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ataköy Kampüsü, Bakırköy 34156 – İstanbul
Tel: (0212) 498 46 67 – 0212 498 47 31
Öğretim Görevlisi Zafer ERKOÇ, 05322381839, z.erkoc@iku.edu.tr, ikusem@iku.edu.tr, www.iku.edu.tr