YETİŞKİN ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME DEĞERLENDİRMEYE BAKMANIN YENİ BİR YOLU
Etkili öğrenme ve gelişim, ancak sistematik ölçme ve sonuçlara dayalı değerlendirme ile kurumsal dönüşümü sağlar

PROGRAM
Amaç: Öğrenme süreçlerinde ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini yetkinlik,OKR,KPI bazlı bilişsel süreçlerle entegre ederek Kirkpatrick Modeli’nin dört seviyesine göre planlayarak analiz, yorumlama ve iyileştirme yetkinliği kazandırmaktır.
- Modern Öğrenme & Ölçme Ekosistemi
- Sondan Başa Doğru Ölçme ve Değerlendirme
- Öğrenme Transferini Etkinleştirmek
- Öğrenilenlerin İşe Aktarma Yetkinliği: Kanıt Zinciri
- Öğrenmeyi Performansa Bağlayan: Öğrenme Analitiği
- T & M modelleri
- CCCT Modeli ®
- Kültür Modeli
- Performansı En Üst Düzeye Çıkaran Öğrenme Analitiği Seti ®
- Ölçme Kontrol Listeleri ®
- 30-60-90 Günlük Gelişim Planları ®
- Neyi, neden, nasıl ölçüyor ve değerlendiriyoruz?
- Değerlendirmede öğretimi çerçeveleyen mercekler®
- Yeni Nesil Yetkinlikler, Davranışsal Göstergeleri ve İndikatörler ®
- Öğretimsel Çıktıların Belirlenmesi (İstenilen İş Sonuçları ve OKR-KPI Bağlam Temelli) ®
- Metrikler & Öncü Metrikler, Benchmarklar
- Mega-Makro- Mikro Kavramlar®
- Yetişkin Eğitiminde Bilişsel Süreçler: Eğitimin iş performansını ve önemli organizasyonel sonuçları geliştirdiğini göstermek için hangi bilişsel süreçler gerekli ®
- Yetişkin Eğitiminde Bilgi Boyutları: Eğitimin iş performansını ve önemli organizasyonel sonuçları geliştirdiğini göstermek için hangi bilgiler, beceriler,kalıcı anlamalar ve işe transfer hedefleri gerekli ®
- Kirkpatrick Modeli
- Bilişsel Süreçler ve Bilgi Boyutlarının Kirkpatrick Modeli Senkronizasyonu ®
- Yetkinlikler, Bilişsel Süreçler ve Bilgi Boyutlarının Kirkpatrick Modeli Senkronizasyonu ®
- Kültür, Değerler,Yetkinlikler ve Bilişsel Süreçler ve Bilgi Boyutlarının Kirkpatrick Modeli Senkronizasyonu ®
- Senkronize Performans Tabloları ve Değerlendirme Blokları (Doğrulama- Geçerli Kılma) ®
- Anlama Köprüleri ile 3 Katmanlı Zihin Modeli ve Taksonomik Senkronizasyon ®
- Ders içi ölçme araçlarının geliştirilmesi= Yetkinlikler, Bilişsel Süreçler ve Bilgi Boyutlarının Kirkpatrick Modeli Senkronizasyonu Odaklı ®
- Ders içi ölçme araçlarının geliştirilmesi “Giriş- Çıkış Noktaları”= Önce- Süreçte-Sonuçta
- Ölçme ve Değerlendirme Raporlama Karnesi (OKR-KPI Bağlam Temelli) ®
- 30-60-90 Günlük Gelişim Planları (OKR-KPI Bağlam Temelli) ®
Eğitim Tarihi | 10 Mayıs 2025 |
Eğitim Süresi | 60 Saat |
Eğitim Türü | Online |
Eğitim Ücreti | 40.000 TL + KDV |
Eğitim Günleri | Salı, Çarşamba ( 19:00 – 21:00 ) Cumartesi (10:00 – 16:00 ) |
Program Koordinatörü:
Öğr. Gör. Zafer Erkoç
0532 238 18 39
z.erkoc@iku.edu.tr
İKÜ Sürekli Eğitim Merkezi
İstanbul Kültür Üniversitesi | E-5 Karayolu Üzeri, 34156 Bakırköy, İstanbul
Ofis: 90 212 498 47 31 – 46 89