İKÜSEM Anahtar Performans İndikatörleri, temel yeterlilikleri listeleyen aşağıdaki üç ana başlık altında yapılandırılmıştır:
- Öğrenme hizmetinin verilmesine ilişkin yeterliliklerdir ve aşağıdakileri içerir:
- Öğrenme teorisini uygulama,
- Öğrenme metodolojisini uygulama,
- Öğrenmeyi destekleyici materyalleri seçme ve kullanma,
- Özel ihtiyaçlar ve çeşitliliklerle ilgilenme,
- Öğrenmeyi değerlendirme,
- Konu alanında uzmanlık,
- Öğretim programı oluşturma,
- Öğrenme ihtiyaçlarını belirleme,
- Öğrenme teknolojisini uygulama,
- Bir öğrenme yardımcısı olarak bireyin kişisel niteliklerine ilişkin bireysel yeterliliklerdir ve aşağıdakileri içerir:
- Etkin dinleme ve iletişim,
- Sunum yapma,
- İnsanları motive etme,
- Kolaylaştırma,
- Anlaşmazlıkları yönetme,
- Sürekli mesleki gelişim,
- Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma,
- Eşitlik ve çeşitlilik konularında duyarlılık,
- İş ahlakı veya değerler beyanına bağlılık,
- Kültürlerarası yeterlilikler,
- Rehberlik, danışmanlık ve yol gösterme,
- Öğrenme hizmetlerinin verilmesinden İKÜSEM akademik ve idari çalışanlarının, öğrenmeyi müşterilerin iş hedeflerine aktarma yeteneğine ilişkin iş yeterlilikleridir ve aşağıdakileri içerir:
- Yenilikçi olma ve yeni teknolojilerin kullanımı,
- Ticari zekâ (planlama, bütçeleme),
- İlgili tarafların yönetimi,
- Öğrenme politikalarının formülasyonu ve düzenlemesi,
- İlgili taraflarla iletişim ağı kurma, örneğin irtibat sağlama ve ilişkiler kurma,
- İş performansının yönetimi,
- İşin sürekli değişen doğasını anlamak, örneğin sosyal, teknolojik, endüstriyel, politik ve kültürel düzeyde,
- İletişimi yönetmek için teknoloji kullanma,
- Organizasyonel gelişim ve etkinlik üzerinde çalışma
- Öğrenmenin idaresi
Referans: ISO 9001:2015 ve BSI 29990’a göre 7.2. Yeterlilik
7.3. Farkındalık
ISO 9001:2015 7.5 Dokümante Edilmiş Bilgi